Eléggé, és mennyit számít. Gyönyörűek azok a lógó felhőpamacsok baloldalt. Kicsit a kompozícióval van gondom, remélem nem baj, ha megosztom itt mindenkivel: A jobboldali fa nagyon billenti a képet. Ha még jobbra mész, biztos lehagyható és az előtérben lévő virágcsoport is jobb helyre került volna, meg a kis bokor is. Még előbbre is mehettél volna, hogy a virágcsoport még hangsúlyosabb legyen. A nagylátószögezésnek ez a lényege. Hangsúlyozni az előteret...
Szerintem nagyon jó lett mindenféle szempontból. Most én is a nagylátószög és különböző nézőpontok kombinálásával fogok kísérletezgetni mihelyt időm lesz, mert saját magamtól jöttem rá pár dologra ami nagyon izgatja a fantáziámat. Vajda János hozzászólásából én is okultam most.:-)
Köszönöm a megjegyzéseket és észrevételeket mindenkinek! Béla: Az oszlopokon én is vacilláltam, de mivel már így is kiütöttem onnan egy randa bádogtetőt, nem akartam erősebben belemászni a képbe. (Miért is nem?!) János: Igaz, igaz, igaz! A fa nekem is "útban van" de a templommal egy vonalban volt, nem mögötte, így a jobbra mozgás sem oldotta meg a helyzetet. Valójában a fotó a fehér virágcsoport miatt készült épp innen, ez volt az egyetlen valamirevaló elem az előtérben. Még egy kicsit balra kellett volna helyezni! Erzsébet: Köszönöm a dicséretet és várom a kísérletek eredményét! Remélem velünk is megosztod majd!
Persze így egész más... Viszont, ha így van, akkor nem a templom toronyhoz kell az arányokat igazítani, hanem a két fával alkotott hármast egy egységként kezelni. Vagyis, ha nem hagyható le a jobboldali fa, akkor kell az egész, de akkor levegő is a szélső fa mellé. Így nagyon jobbra súlyozott a kép, főleg, mert a virágcsoport szinte középen van, nem ellensúlyozza a masszív jobboldalt. Hangsúlyoznám, hogy a tájfotózás csak látszatra egyszerű terület. A kompozíció pontos kiszámítottsága legalább olyan fontos, mint a jó fény és a különleges időjárási tényező. A síkfilmes tájazóknak bőven volt idejük megfontolni mindent. Nem is lehet a tájban rohangászni. El kell csendesedni benne, hogy át tudd venni a rezgéseit... Persze ezt biztos Te is tudod. Az nagyon fontos dolog, hogy már a keresőbe nézés előtt érezd, minek hol a helye, és így vezéreld a helyzetedet. Nem szabad a felkapott gépben elsőre látott képnek "bedőlni". Ma már könnyebb. Az LCD-n visszanézhetjük a lövéseket, és ha mellé ment, újra lőhetünk. na, nem akarok papolni :)
részemről-emelem kalapom Szilárd!...
VálaszTörlésNagyon szépen megoldottad.
VálaszTörlésEsetleg azt a két oszlopot kinyírnám, de másképp a második kalap a levegőben.
Eléggé, és mennyit számít. Gyönyörűek azok a lógó felhőpamacsok baloldalt. Kicsit a kompozícióval van gondom, remélem nem baj, ha megosztom itt mindenkivel: A jobboldali fa nagyon billenti a képet. Ha még jobbra mész, biztos lehagyható és az előtérben lévő virágcsoport is jobb helyre került volna, meg a kis bokor is. Még előbbre is mehettél volna, hogy a virágcsoport még hangsúlyosabb legyen. A nagylátószögezésnek ez a lényege. Hangsúlyozni az előteret...
VálaszTörlésSzerintem nagyon jó lett mindenféle szempontból. Most én is a nagylátószög és különböző nézőpontok kombinálásával fogok kísérletezgetni mihelyt időm lesz, mert saját magamtól jöttem rá pár dologra ami nagyon izgatja a fantáziámat. Vajda János hozzászólásából én is okultam most.:-)
VálaszTörlésKöszönöm a megjegyzéseket és észrevételeket mindenkinek!
VálaszTörlésBéla: Az oszlopokon én is vacilláltam, de mivel már így is kiütöttem onnan egy randa bádogtetőt, nem akartam erősebben belemászni a képbe. (Miért is nem?!)
János: Igaz, igaz, igaz! A fa nekem is "útban van" de a templommal egy vonalban volt, nem mögötte, így a jobbra mozgás sem oldotta meg a helyzetet. Valójában a fotó a fehér virágcsoport miatt készült épp innen, ez volt az egyetlen valamirevaló elem az előtérben. Még egy kicsit balra kellett volna helyezni!
Erzsébet: Köszönöm a dicséretet és várom a kísérletek eredményét! Remélem velünk is megosztod majd!
Persze így egész más...
VálaszTörlésViszont, ha így van, akkor nem a templom toronyhoz kell az arányokat igazítani, hanem a két fával alkotott hármast egy egységként kezelni. Vagyis, ha nem hagyható le a jobboldali fa, akkor kell az egész, de akkor levegő is a szélső fa mellé. Így nagyon jobbra súlyozott a kép, főleg, mert a virágcsoport szinte középen van, nem ellensúlyozza a masszív jobboldalt.
Hangsúlyoznám, hogy a tájfotózás csak látszatra egyszerű terület. A kompozíció pontos kiszámítottsága legalább olyan fontos, mint a jó fény és a különleges időjárási tényező. A síkfilmes tájazóknak bőven volt idejük megfontolni mindent. Nem is lehet a tájban rohangászni. El kell csendesedni benne, hogy át tudd venni a rezgéseit...
Persze ezt biztos Te is tudod. Az nagyon fontos dolog, hogy már a keresőbe nézés előtt érezd, minek hol a helye, és így vezéreld a helyzetedet. Nem szabad a felkapott gépben elsőre látott képnek "bedőlni". Ma már könnyebb. Az LCD-n visszanézhetjük a lövéseket, és ha mellé ment, újra lőhetünk.
na, nem akarok papolni :)