2014. június 13., péntek

Hogyan iszik a gólya?


Ezopus (Aesopus, Aiszóposz, stb.) óta minden kisgyermek tudja, hogy csak és kizárólag magas nyakú edényből, ilyen formán:

Aminek ugye a róka issza a levét, azaz hogy inná szerencsétlen, de nem fér be az orra.
Akibe viszont szorult némi természettudományos kíváncsiság és eredendő szkepszis, rögtön belátja, a természetben elég ritkán kerülhet madarunk hasonló formátumú edény közelébe. De akkor tényleg, hogy iszik a gólya? Hát így:

  
Megjegyzem, mélyebb vízben nem ilyen látványos a mutatvány, de ennél a sekély vízfolyásnál a hosszú lábakat, nyakat és csőrt a megfelelő pozícióba ügyeskedni nem is egyszerű feladat!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon örvendek, hogy pont akkor ott voltál, mert így én is megtudtam,, hogy sekély vízben, hogyan képes vizet inni.

    VálaszTörlés
  2. Ez remek! Én sem tudtam, hogy így iszik, igaz nem is gondolkodtam el rajta, lehet elhittem én is a mesét.:-)

    VálaszTörlés
  3. Ez az igazi ismeretterjesztés! Még sosem gondolkodtam el azon, hogyan isznak a hosszúcsőrű madarak, de a bemutató igen látványos!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm nektek a látogatást és a véleményeket!

    VálaszTörlés