2010. október 11., hétfő

Újra munkában!

Variációk gerberára.

Hosszú nyugdíjas évek után újra működik a régi, kedves Carl Zeiss Sonnar 135/3,5 MC! Új géppel és adaptergyűrűvel a háta mögött jobb, mint valaha! Már egészen el is felejtettem, milyen nagyszerű érzés volt vele dolgozni, s most újra használhatom!
Aki nem ismerné, annak elmondom, valamikor 1975 és 1980 között készült, s a maga egyszerű tökéletességével dicséri a német optikai ipart. Hozzám 1993-ban, már akkor is használtan, egy kolozsvári ócskás jóvoltából került, s 2001-ig becsülettel szolgált a Zenit tartozékaként. Sok mindenen mentünk keresztül együtt, s most az az érzésem, vár még ránk néhány boldog fotós nap!

8 megjegyzés:

  1. mikor meglátttam, felkiáltottam, hmm de jó!

    VálaszTörlés
  2. Sokat hallottam ezekről a régi legendás obikról, de nekem még nem volt alkalmam egyet sem kipróbálni. Nagyon szép a rajza ennek is. Szép virágfotó, még így, féligmeddig hervadtan is.

    VálaszTörlés
  3. Néha én is előveszek régi optikákat. Néhány belőllük idősebb mint én, de még mindig jól lehet velük dolgozni. Az autofocus ugyan hiányzik de lehet létezni néküle is és messze felülmulja teljesitményben a mai műanyag optikákat....

    VálaszTörlés
  4. Erzsébet: Furcsa mód ezek a virágok napokig ott állnak az asztalon, s csak akkor kezdenek érdekelni, mikor már hervadozni kezdenek. Levente: Minden felől hallom manapság, pillanatképet, akciófotót nem lehet fotózni manuális objektívvel. De azért 1840-től 1985-ig mégiscsak születtek pillanatképek valami módon.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép, tűéles, szépen mosott háttér. Hétvégén Pesten volt egy fotóbörze és keresgéltem ilyen objektívet, de nem találtam.

    VálaszTörlés
  6. Praktica-s időszakomban nagy álmom volt ez az objektív... Még mindig szépen rajzol :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem is van Carl Zeiss obim, a kép láttán kedvet kaptam előkeresni.

    VálaszTörlés
  8. Érdekes kép, élénk színek, akár egy titokzatos fashion-modell :)
    A 135-öst én is szeretem, most már több mint 20 éve megvan és még mindig ez a legjobb makró optikám közgyűrűvel vagy kihuzattal kiegészítve.

    VálaszTörlés