2013. december 4., szerda

Belelapoztam a történelembe


Ez egy fecsíki község bejövő és kimenő aktáinak regisztere. Érdekes szembenézni a történelemmel, ami a kurta bejegyzések mögött magasodik. Ez 1953 márciusának egy napja. Sztálin halálhíre három nap alatt hivatalosan is eljutott a Hargita tövébe. "Tudomásul véve"!  "Na hála az Úrnak!"-ot mégsem írhattak. Ettől függetlenül a nőnapot megtartották annak rendje és módja szerint. Érdekes a Kis Áron juhának elpusztulásáról szóló beírás, ugyan azon a napon. A halál előtt egyenlőek vagyunk, ugyebár, ezt sem írták apróbb betűvel, mint a generalisszimusz halálhírét! Az "önmegadóztatás" fogalmára még én is emlékszem a nyolcvanas évekből Azóta már nem önként adózunk, de így sem jobb! Rajon sincs azóta. Megye van, meg fejlesztési régió. Ettől sem lett sokkal jobb nekünk!
     

3 megjegyzés:

  1. Sztálin körbekocsikázza a Szovjetuniót. Egy alkalommal, mikor egy tanya előtt haladnak el, a sofőr elüt egy malacot. Sztálin utasítja, hogy menjen be a házba és kérjen bocsánatot a családtól. Egy-két óra múlva jön is vissza. Sztálin megkérdezi:
    -Mi tartott egy ilyen sokáig?
    -Hát, a család nem korholt le, hanem örömükben megkínáltak egy kis borral.
    Mennek tovább, a sofőr újra elüt egy malacot, bemegy, bocsánatot kérni. Megint eltelik pár óra, mire visszajön. Azt mondja, hogy itt is megkínálták borral. Mennek tovább, a sofőr harmadszorra is elüt egy malacot, megy bocsánatot kérni a családtól. Sztálin titokban követi, benéz az ablakon, látja a sofőrt, aki azt mondja a családnak:
    -Én Sztálin sofőrje vagyok... megdöglött a disznó.

    Nem véletlen, hogy alig van normális vicc Sztálinról :) Esetleg valaki tud?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszett a bejegyzésed! :) Érdekes dolog régi okmányokban olvasgatni. Nekem egy százesztendős iskolai bizonyítvány van előkészítve, hogy egy nap majd posztolom ... csak még nem értem addig :)

    Grimpixnek:
    A magyar-orosz határon két gyerek egymással szemben. Magyar gyerek nagy karáj kenyérrel kezében, fülig dzsemesen: Nekem úgyis van lekvároskenyereeeeeeem... Mire az orosz gyerek is, hogy ő is dicsekedjen valamivel: Nekem ugyis van Sztalin apáááám....

    VálaszTörlés